Flashlube.cz | www.ŠlápniNaPlyn.cz
 Šlápni na plyn!  >  Specifika plynového provozu  >  Přestavba auta na plyn
Specifika vozidel s pohonem na plyn

Jízda na zkapalněný ropný plyn LPG

Jízda na stlačený zemní plyn CNG

Jízda na zkapalněný zemní plyn LNG

Jízda na bioplyn

Historie vozidel
s pohonem na plyn

Glosář

Motorové aditivum LPG, CNG, bioplyn

Podtlakové dávkování aditiva

Elektronické dávkování aditiva

Přestavba automobilů na plyn

Přestavba motoru sice vyžaduje určitou vstupní investici, která se ale rychle vrátí. Úspora je cca 1.000 Kč na ujetých 1.000 kilometrů.

Zemní i ropný plyn se využívá u zážehových (benzinových) motorů (ve vznětovém cyklu nelze směs zapálit – má vyšší teplotu vzplanutí). Zážehový motor se nepřestavuje v pravém slova smyslu. Změní se nebo přidá pouze palivový systém pro LPG nebo CNG. Auta tedy mohou být a v mnoha případech a českých silnicích také jsou dvoupalivová. V praxi to znamená, že mají dvě nádrže – jednu na plyn a druhou na benzin.

Dnes existují také motory konstruované přímo pro plyn. Tento typ motoru je známý jako Dedicated Natural Gas Engine. Dosahuje o něco lepších parametrů než přestavěný motor (jiný kompresní poměr, časování rozvodů, chlazení).

staré auto
Ilustrační foto: abcTuristiky.cz

Přestavbu benzinového motoru na motor s pohonem LPG / CNG si pochopitelně nelze představovat jako akci, která začne instalací středotlakého zásobníku, pokračuje namontováním na stávající potrubí a tím vše skončí. Zapalovací teplota LPG je asi o 100–150 °C vyšší, než u spalování benzinové směsi. V případě CNG je to dokonce o 250–300 °C vyšší teplota. Na zapalovací soustavu motoru jsou proto při pohonu LPG / CNG kladeny mnohem vyšší nároky. Zvýšená pozornost se musí věnovat také zapalovacím svíčkám, kontrole a včasným výměnám elektrod apod. – Využití specializované servisu, který vám přestavbu zajistí od A do Z, je proto namístě.

Seřízením musí projít také předstih zážehu, neboť směsi LPG a CNG mají ve srovnání s benzinem nižší rychlost hoření. Úprava předstihu zážehu je nezbytná, pokud chceme dosáhnout maximálního výkonu motoru a zároveň minimalizovat emise oxidu uhličitého (CO2).



O přestavbách benzinových motorů by se pochopitelně dalo napsat množství technických informací. Pro běžného řidiče je nicméně klíčové, že mu přestavbu vozidla na plynový pohon provedou ve specializovaném servisním středisku.

Vedle benzinových motorů lze na plyn samozřejmě přestavět i vznětový dieselový motor. Vzhledem k tomu, že se jedná o kompletní přestavbu, kdy se vznětového motoru stane zážehový, je však taková přestavba vůči požadovaným výsledkům ekonomicky neúměrná. Byť je tedy přestavba dieselového motoru na plynový technicky možná, pokud o ní uvažujete, doporučujeme vám raději rovnou vyměnit celý naftový motor za motor s plynovým pohonem.

Některé další praktické informace k přestavbě vozů na plynový pohon najdete v článku Specifika plynového pohonu.


Důležitá přísada pro motory s pohonem na LPG, CNG a bioplyn/biometan

Důsledkem absence olova v motorech s pohonem na LPG, CNG i bioplyn vzniká při jízdě na tento druh pohonných hmot specifická potřeba péče o motor automobilu. Flashlube Valve Saver Fluid je aditivní mazivo (náhražka olova) vyrobené na základě vědeckého výzkumu tak, aby minimalizovalo opotřebení ventilových sedel u vozidel s pohonem na ropný či zemní metanový plyn.

Motorová aditiva  pro zemní a ropný plyn

Vysoká účinnost značkového LPG/CNG aditiva Flashlube Valve Saver Fluid zajišťuje spolehlivou ochranu pro ventily vašeho automobilu. Flashlube Valve Saver Fluid je v zásadě náhrada za benzinové olovo, nutná k promazávání zážehových částí motoru. Používání kvalitního aditiva je kromě toho důležitým prvkem v souboru finančních úspor, kterých při využívání auta na plyn docilujete.

Používání aditiva do LPG a CNG zlepšuje výkon vašeho motoru a snižuje jeho opotřebení. S kvalitními aditivy tak ujedete více kilometrů za méně peněz. Tím šetříte své finanční výdaje za provoz vozidla. Aditivací pohonných hmot zároveň snižujete riziko poškození motoru. Takže současně šetříte i vysoké výdaje za budoucí opravy, kterým aktivně předcházíte. Pár korun, které utratíte za balíček aditiva, je ve srovnání s cenou za opravu poškozeného bloku motoru samozřejmě maličkostí!

Aditivum Flashlube Valve Saver Fluid bylo oceněno řadou odborný cen i spotřebitelských testů. Jako vůbec jediná aditiva do CNG a LPG mají aditiva Flashlube nejen certifikaci laboratorních měření, ale i reálný silniční test. – Konkrétně z uznávané německé zkušebny HTW Sársko a rovněž z prestižní TÜV NORD Mobilität. Naměřené výsledky z obou odborných zkušeben prokazatelně dokládají účinnost aditiva Flashlube Valve Saver Fluid.

Pro další informace o CNG/LPG aditivu Flashlube Valve Saver Fluid si přečtěte produktový list. Ke snadnému nákupu využijte e-shop autorizovaného dovozce Flashlube.



test pro aditiva do LPG



Autorizovaný e-shop
e-shop s motorovými aditivy





Aditiva do LPG a CNG na Youtube Aditiva do LPG a CNG na Facebooku Aditiva do LPG a CNG na GooglePlus


















Začátek stránky | Mapa stránek | E-shop | FAQ Flashlube | Přidat k Oblíbeným položkám

All rights reserved © abcRedakce.cz